CURS 2020/2021
Aquí podeu consultar els continguts que treballarem cada trimestre:
2n TRIMESTRE
CASTELLANO
- Ortografía y gramática: la J, B, V.
- Tipología textual: la descripción.
- Expresión oral: círculos de diálogo. Recomendación de libros.
- Lectura y comprensión lectora: " Amigos del alma" de Elvira Lindo.
- Comprensión lectora de textos breves relacionados con el área de Sociales.
- Ortografia i gramàtica:
- Expressió i comprensió oral:
- Expressió escrita:
- Lectura i comprensió lectora:
MATEMÀTIQUES AMB INNOVAMAT:
- 2 h. de Laboratori del Nombres: numeració i càlcul.
- 1h d'Aventures: cobreix altres blocs del currículum (mesura, geometria i probabilitat) sense deixar de banda la numeració i el càlcul. Els conceptes es presenten en forma de reptes guiats.
- 1h de plataforma digital (amb ordinador): permet a l'alumnat fer una dinàmica autònoma, de manera individual, gamificada i on cadascú avança al seu propi ritme.
- La identitat i la dignitat de la persona: les emocions bàsiques: alegria, tristesa, ràbia, fàstic, por, ira. / La llibertat.
- La comprensió i el respecte a les relacions interpersonals: Autorregulació de la conducta. / Equilibri emocional( en la victòria i la derrota) / La cooperació(saber ajudar-nos)
- La convivència i els valors socials: les normes de classe / identificar les qualitats de l’altre / reconeixement de les pròpies qualitats
1r TRIMESTRE
CASTELLANO
- Ortografía y gramática: el abecedario, el diccionario, la H, la G, dictados de textos breves.
- Expresión y comprensión oral: exponemos noticias. Preparación y presentación de noticias
- Expresión escrita: tipología textual “La noticia”.
- Lectura y comprensión
lectora: Biblioteca del aula. Fomento del hábito lector. Lecturas
breves relacionadas con el tema trabajado
en Sociales.
- Ortografia i gramàtica: la síl·laba, la síl·laba tònica, els dígrafs, la b/v, el nom: comú , propi, gènere i nombre.
- Expressió i comprensió oral: expressió espontània breu, conversa de coneixements previs, torn de paraula i vocabulari adequat.
- Expressió escrita: Tipologia textual (la carta) i composició d'històries breus.
- Lectura i comprensió lectora: Lectura del llibre: La girafa del coll curt (en grup) i lectura individual (llibres d'elecció pròpia), lectures breus relacionades amb el que hem treballat a Socials (Menorca).
MATEMÀTIQUES AMB INNOVAMAT:
- 2 h. de Laboratori del Nombres: numeració i càlcul.
- 1h d'Aventures: cobreix altres blocs del currículum (mesura, geometria i probabilitat) sense deixar de banda la numeració i el càlcul. Els conceptes es presenten en forma de reptes guiats.
- 1h de plataforma digital (amb ordinador): plataforma que permet a l'alumnat fer una dinàmica autònoma, de manera individual, gamificada i on cadascú avança al seu propi ritme.
NUMERACIÓ I CÀLCUL:
Representar
nombres amb l’àbac de 3 columnes.
Representar nombres
a la línia numèrica buida de l’1 al 1000.
Representar nombres
amb blocs multibase.
Sumam saltant de 2
en 2, de 5 en 5, de 10 en 10, de 100 en 100.
Restam saltant de 2
en 2, de 5 en 5, de 10 en 10, de 100 en 100.
Comptatge de l’1 al 1000.
Descomposició de nombres (U, D, C, M).
Doble
i meitat.
Parells
i senars.
Construim la taula del 2, 5,4, 8.
Sumes i restes de tres xifres.
MESURES:
Doblers:
nombres entre l’1 i el 50 (pràctica).
Estimacions
de pes i instruments de mesura.
Descobrim el
nombres romans.
GEOMETRIA:
Moviments cardinals: esbrinar instruccions de moviment.
Simetria.
Patrons geomètrics.
Pintura matemàtica:
la geometria de l’art de Kandinski.
ESTADÍSTICA I PROBABILITAT:
Formulació
de preguntes, recollida de dades i anàlisi de resultats.
SOCIALS
- Continguts comuns: tractament de la informació a partir de lectures breus sobre el tema, documentals, atles, diccionari.
- Viure en societat: Festes i tradicions populars: Tots Sants i Nadal.
- El món que ens envolta:
Menorca:
- Introducció de vocabulari nou com : topònim , densitat de població i gentilici.
- Situació en el mapa, geografia, poblacions, flora i fauna, breu pas per la història.
- Parcs naturals.
Camí de cavalls: història, recorregut.
- La identitat i la dignitat de la persona: l’autoconeixement i l’autoestima / la valoració de l’esforç personal / la llibertat/ aprendre a esperar/ la regulació dels sentiments i de la impulsivitat.
- La comprensió i el respecte a les relacions interpersonals: el respecte i la tolerància / l’empatia / equilibri emocional( en la victòria i la derrota)/ la cooperació(saber ajudar-nos).
- La convivència i els valors socials: les normes de classe / identificar les qualitats de l’altre / reconeixement de les pròpies qualitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada