CONTINGUTS DEL TRIMESTRE

CURS 2020/2021 

Aquí podeu consultar els continguts que treballarem cada trimestre:


2n TRIMESTRE 

CASTELLANO

  • Ortografía y gramática: la  J, B, V.
  • Tipología textual: la descripción.
  • Expresión  oral: círculos de diálogo. Recomendación de libros.
  • Lectura y comprensión lectora: " Amigos del alma" de Elvira Lindo.
  • Comprensión lectora de textos breves  relacionados  con el área de Sociales.

CATALÀ

  • Ortografia i gramàtica: 
  • Expressió i comprensió oral: 
  • Expressió escrita
  • Lectura i comprensió lectora: 

MATEMÀTIQUES AMB INNOVAMAT:

  • 2 h. de Laboratori del Nombres: numeració i càlcul.
  • 1h d'Aventures: cobreix altres blocs del currículum (mesura, geometria i probabilitat) sense deixar de banda la numeració i el càlcul. Els conceptes es presenten en forma de reptes guiats.
  • 1h de plataforma digital (amb ordinador): permet a l'alumnat fer una dinàmica autònoma, de manera individual, gamificada i on cadascú avança al seu propi ritme.
Continguts: 


SOCIALS


     

 VALORS

  • La identitat i la dignitat de la persona: les emocions bàsiques: alegria, tristesa, ràbia, fàstic, por, ira.  / La  llibertat.
  • La comprensió i el respecte a les relacions interpersonals: Autorregulació de la conducta. / Equilibri emocional( en la victòria i la derrota) / La cooperació(saber ajudar-nos)
  • La convivència i els valors socials: les  normes  de  classe / identificar les qualitats de l’altre / reconeixement de les pròpies qualitats

1r TRIMESTRE 

CASTELLANO

  • Ortografía y gramática: el  abecedario, el  diccionario, la H, la G, dictados de textos breves.
  • Expresión  y comprensión oral: exponemos  noticias. Preparación  y presentación de noticias 
  • Expresión escrita: tipología textual “La  noticia”.
  • Lectura y comprensión lectora: Biblioteca del  aula. Fomento  del  hábito  lector. Lecturas  breves  relacionadas  con  el  tema  trabajado  en  Sociales. 

CATALÀ

  • Ortografia i gramàtica: la síl·laba, la síl·laba tònica, els dígrafs, la b/v, el nom: comú , propi, gènere i nombre.
  • Expressió i comprensió oral: expressió espontània breu, conversa de coneixements previs, torn de paraula i vocabulari adequat.
  • Expressió escrita: Tipologia textual (la carta) i composició d'històries breus.
  • Lectura i comprensió lectora: Lectura del llibre: La girafa del coll curt (en grup) i lectura individual (llibres d'elecció pròpia), lectures breus relacionades amb el que hem treballat a Socials (Menorca).


MATEMÀTIQUES AMB INNOVAMAT:

  • 2 h. de Laboratori del Nombres: numeració i càlcul.
  • 1h d'Aventures: cobreix altres blocs del currículum (mesura, geometria i probabilitat) sense deixar de banda la numeració i el càlcul. Els conceptes es presenten en forma de reptes guiats.
  • 1h de plataforma digital (amb ordinador): plataforma que permet a l'alumnat fer una dinàmica autònoma, de manera individual, gamificada i on cadascú avança al seu propi ritme.
Continguts: 

NUMERACIÓ I CÀLCUL:

Representar nombres amb l’àbac de 3 columnes.

Representar nombres a la línia numèrica buida de l’1 al 1000.

Representar nombres amb blocs multibase.

Sumam saltant de 2 en 2, de 5 en 5, de 10 en 10, de 100 en 100.

Restam saltant de 2 en 2, de 5 en 5, de 10 en 10, de 100 en 100.

Comptatge de l’1 al 1000.

Descomposició de nombres (U, D, C, M).

Doble i meitat.

Parells i senars.

Construim la taula del 2, 5,4, 8.

Sumes i restes de tres xifres.

MESURES:

Doblers: nombres entre l’1 i el 50 (pràctica).

Estimacions de pes i instruments de mesura.

Descobrim el nombres romans.

GEOMETRIA:

Moviments cardinals: esbrinar instruccions de moviment.

Simetria.

Patrons geomètrics.

Pintura matemàtica: la geometria de l’art de Kandinski.

ESTADÍSTICA I PROBABILITAT:

Formulació de preguntes, recollida de dades i anàlisi de resultats.

SOCIALS

  • Continguts comuns: tractament  de  la  informació  a  partir  de  lectures  breus  sobre  el  tema, documentals, atles, diccionari.
  • Viure en societat: Festes  i  tradicions  populars:  Tots  Sants  i  Nadal.
  • El món que ens envolta:

         Menorca:

         - Introducció de  vocabulari  nou com :  topònim ,  densitat  de  població  i  gentilici.

       - Situació  en  el  mapa, geografia, poblacions, flora i  fauna, breu  pas  per  la  història.

       - Parcs naturals.


Camí de cavalls: història, recorregut.

     

 VALORS

  • La identitat i la dignitat de la persona: l’autoconeixement  i l’autoestima / la valoració de l’esforç personal / la  llibertat/ aprendre a esperar/ la regulació dels sentiments i de la impulsivitat.
  • La comprensió i el respecte a les relacions interpersonals: el  respecte  i  la  tolerància / l’empatia /  equilibri emocional( en la victòria i la derrota)/ la cooperació(saber ajudar-nos).
  • La convivència i els valors socials: les  normes  de  classe / identificar les qualitats de l’altre / reconeixement de les pròpies qualitats.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada