dissabte, 29 d’octubre de 2016

COLÒNIES SON PUTXET

Aquesta setmana hem passat dos dies fantàstics a SON PUTXET. En ha donat temps a fer moltes activitats: excursions, jocs al bosc, fer bunyols, visita den Ponç Pons,vetllada, ginkana... Dos dies molt intensos que ens ha ajudat a coneixer-nos un poc més i a cohesionar el grup. Ha estat una xalada!!!











dilluns, 24 d’octubre de 2016

EN YON ENS HA PRESENTAT EL SEU CONTE PREFERIT

En Yon ens ha recomanat la lectura de "LA GUARDIA DEL LEON". Li agrada molt perquè els animals s'ajuden entre ells i perquè veu els dibuixos per la tele.




ENHORABONA YON, HO HAS FET MOLT BÉ!!!

EN YON ENS HA PRESENTAT EL SEU CONTE PREFERIT

En Yon ens ha recomanat la lectura de "LA GUARDIA DEL LEON". Li agrada molt perquè els animals s'ajuden entre ells i perquè veu els dibuixos per la tele.



ENHORABONA YON, HO HAS FET MOLT BÉ!!!

dissabte, 22 d’octubre de 2016

QUÈ VOLEM FER A SON PUTXET?

Per taules han fet propostes i intentarem fer-ho tot. Segur que ens ho passarem pipa!!!







ORGANITZANT LES COLÒNIES

Aquí teniu una mostra de les activitats que anam fent per preparar les colònies:












DINÀMIQUES DE CONVIVÈNCIA

Des de principi de curs fem jocs i activitats que ens ajuden a millorar les relacions entre iguals, a posar-nos al lloc de l'altre, a crear empatia, a conèixer millor les nostres emocions i les dels altres, a controlar aquestes emocions, etc. 
Després del joc reflexionam sobre el que ha passat, el que hem après i ho intentam representar i escriure en el paper.
Aquí teniu dos exemples: "VEÏNS" i "LA SAL"



Descripció: Asseguts en cercle, excepte un nen o una nena que es posa al mig.
- El nen del centre demana a un altre qualsevol: T'agraden els teus veïns?
- Hi ha tres possibles respostes:
a) Sí, m'agraden molt; llavors el mateix nen demana a un altre.
b) No, no m'agraden gens; llavors li pregunta: a qui t'agradaria tenir per veïns? Respon amb els noms de dos companys que correran a ocupar el lloc al costat de qui els ha triat. Els anteriors veïns (que estaven asseguts al seu costat) i el del centre intenten asseure's en el lloc d'on s'han aixecat els nous veïns.
Valoració: 
- Que us ha semblat el joc? 
- Com ens sentim quan algú ens tria per ser els seus veïns? 
- Com ens sentim quan algú ens diu que no ens vol? 
- Què passaria si això no fos un joc? 
Ho transferim a jugar al pati, a asseure's a la classe...
Conclusions:
- A tots i totes ens agrada que els nostres companys ens apreciïn.
- Ens agrada que els companys vulguin jugar amb noltros.
- Ens agrada que els companys ens trïen per jugar, fer una feina, etc.Acabem el joc fent-nos una abraçada.







Descripció: Avui farem un experiment científic. 
- Que és això? (ensenyant el saler). No, no , el saler sou vosaltres.
- I això? (assenyalant la sal). No, no, això són les vostres paraules, tot el que dieu. 
- I això? (assenyalant el got amb aigua). No, no, això és un amic/a amb el qual us heu enfadat moltíssim.
- Observar atentament el que passa (la mestra comença a fer comentaris negatius: antipàtic!, tontu!, no et vull al meu costat!, veus a jugar amb un altre!, inútil!, imbècil! … sense pujar el to els nens i les nenes poden venir a tirar sal i fer un comentari).
- Seguidament es mouen les paraules (sal) que ja estan a l'interior de l'altra persona (got  amb aigua).
Valoració: 
- Com creieu que se sent ara el vostre amic/a?
- Creieu que ha estat correcte tot el que li hem dit?
- Quan ens enfadem amb un amic/a, és per sempre?
- Què us semblaria si intentem recuperar les nostres paraules? (vam demostrar que no es pot treure la sal del got).
- Com li podem mostrar a algú que estem enfadats?
Conclusions:
- Les paraules tenen molt poder i una vegada estan dites ja no es poden recuperar.
- És important pensar bé abans de parlar.
- Podem aprendre maneres de dir el que pensem, com ens sentim i que desitgem, sense faltar el respecte als altres.





dissabte, 15 d’octubre de 2016

L'AVENTURA DE LLEGIR

Per formentar la lectura tenim la BIBLIOTECA D'AULA on hi podem trobar llibres en català, castellà i anglès. Hi trobem també llibres amb diferents dificultats de lectura per poder-nos adaptar a tots els nivells que tenim a la classe.

Cada fillet i filleta sempre té dues lectures en marxa:
  • Un conte a casa
  • Un conte a la classe (que guarda davall la taula) per fer LECTURA INDIVIDUAL.
Amdos contes els té el temps que necessiti i els canvia quan l'acaba de llegir per tal d'afavorir l'AUTONOMIA. 
També tenim un llibret de fitxes de les lectures que fa a casa. Cada vegada que acaba un conte ha d'emplenar la fitxa i ja el pot canviar. 

Hi ha diferents incentius per motivar-los un poc més:
  • Amb pinces, anem pujant una espècie d'escala on marcam quants llibres duem llegits, 10, 15, 20.
  • Si arribem al 20 aconseguim el diploma de bon lector/a.


EL CONTE PREFERIT DE N'OVI

Aquesta setmana ha estat el torn de n'OVI. Ens ha recomanat una lectura que sembla molt divertida:

"LA VACA SARA Y LA TORMENTA DE NIEVE"





FANTÀSTIC OVI!!!

dimecres, 12 d’octubre de 2016

ELS NOSTRES DELEGATS

Hola famílies, amb la presentació dels delegats de 2n posem en marxa el nostre bloc. Aquí hi podreu veure diferents activitats de la classe, exposicions orals, sortides... Esperem que sigui de profit i us agradi. QUE TINGUEU MOLT BON CURS!!!


EL LIBRO DE LA SEMANA

Ja hem posat en marxa l'activitat "EL LIBRO DE LA SEMANA". Cada divendres un company de la classe ens presentarà el seu conte preferit. L'objectiu és promocionar la lectura i l'expressió oral en CASTELLÀ.
La primera en animar-se va ser n'ANA i ho va fer molt bé. En va presentar el conte de LA SIRENITA.


ENHORABONA ANA!!!